
2. Etapa EET nám klepe na dveře, jste připraveni? Pokud váháte, dnes budeme radit, jak být na 2. vlnu EET 100% připraven.
Jak už jistě víte z předchozího článku, 2. fáze Elektronické evidence tržeb nám pomalu, ale jiště klepe na dveře. Bude spuštěna 1. března 2017 a je jen na nás, jak se na ní připravíme. Oficiální statistika udává, že přibližně 250-300 tisíc českých podnikatelů a živnostníků bude muset začít evidovat své tržby, ale ani třetina z nich zatím ani nezažádala o autentizační údaje. Nebudťe mezi opozdilci. Jak říká staré české pořekadlo- Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí. Pojďme na návod krok po kroku.
1.Požádejte o Autentizační údaje
Autentizační údaje je něco jako Váš klíč k bráně do systému. Bez nich se neobejdete. Jsou to obyčejné přihlašovací údaje jako každé jiné. Jednoduše běžte na oficiální Daňový portál. Tam klikněte hned na první tlačítko Žádost o autentizační údaje. Jednoduše vyplníte formulář, dostanete přidělené číslo k Vaší provozovně a následně Vám budou zaslány i údaje. Nic těžkého-popisovali jsme si v článku Jak začít s EET.
2. Ověřte si, zda se Vás 2. Etapa EET vůbec týka
Než začnete panikařit, prostudujte si, zda se vás vůbec druhá etapa týká. V 2. Etapě musí začít evidovat segmenty maloobchodního a velkoobchodního prodeje. Pokud si občas něco vyrobíte nebo vypěstujete a chcete to prodat, pravděpodobně se bude jednat o stánkový prodej či o ojedinělý příjem – klídek, to znamená, že zatím s EET spěchat nemusíte.
3. Spadáte do 2. etapy? Ok, připravte si pokladnu
Když už máte jasno, zda patříte do 2. fáze EET, je na čase mít i jasno, jakou pokladnu si pořídit.
Výběr není těžký jak se zdá, na trhu je spousty pokladen, ale vy Váš výběr hned zužte na Vámi cenově přijatelné. Potom na ty, které EET opravdu zvládnout-musí mít připojení k internetu, tiskárnu účtenek a musí umět nainstalovat Vámi obdržený certifikát. Vybíráme elektronickou pokladnu pro Vás.
4. Nezapomeňte na malé povinnosti
Malé, ale přece jen důležité povinnosti. Nezapomeňte si ve svém podniku vyvěsit informační oznámení pro návštěvníky. Nový návrh byl podán na ministerstvo financí, v důsledku toho tedy by tato oznámení měly doprovázet elektronickou evidenci tržeb. Informační povinností se rozumí tento text:
„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“
Text musí být vidět v provozovně a musí být napsán čitelně. Chybějící informační oznámení v provozovně se rovná pokutě až 50 tis. Kč.
5. Prostudujte si doplňující materiály
Také je důležité si projet ostatní materiály a vyhlášky. Např. podnikatelé v segmentu stravovacích služeb se bude týkat dodatek k metodice-viz oficiální stránka týkající se eTržeb.
V dalším článku budeme žádat o Zjednodušený režim vedení elektronických tržeb. Konečně si ulevíme.