Publikováno

Co je vůbec EET?

Co vůbec je EET? Co je to za zkratku? Co, kdo, kdy, kde a jak?

Článek je tentokrát věnován úplným nováčkům, které zasáhla tato změna a povinnost a oni si s ní neví rady. Nic si z toho nedělejte, tady u nás se dozvíte vše krok po kroku. Tentokrát budeme vysvětlovat jak pro 5ti leté, aby bylo vše jasné, jdeme na to!

Tak za prvé, EET je zkratka pro Elektronickou evidenci tržeb. To já jen tak pro jistotu, kdyby byl tady takový někdo, který absolutně neví, která bije.

Dále to už bude složitější, ale zkusíme dávat pozor. EET je způsob evidování Vašich tržeb, kdy údaje z každé Vaší transakce (mezi Vámi a klientem) se elektronicky zároveň posílají na Státní finanční správu. To znamená, že je to jakási výměna mezi Vámi (podnikatelem) a Státní finanční správou České republiky.

Dáváme si to dohromady? Skvělé, jdeme dál. Tento systém se spustil v Česku v prosinci 2016. Neplatí hned pro všechny podnikatele a provozovny. Spouští se postupně v tzv. Etapách. První etapa se spustila právě v prosinci a platí pro subjekty podnikající ve stravovacích a ubytovacích službách. Tedy pro např. restaurace, hospody, bary, hotely, ubytovny a penziony.

Druhá fáze EET se spustí už brzy a to 1. března 2017. Povinnost přibude pro maloobchod, velkoobchod a ostatní činnosti.

Třetí fáze EET začne až za dýl a stanovené datum je červen 2018. V ní budou povinni evidovat podniky zabývající se řemesly a výrobní činností.

Jak to EET probíhá?

V okamžiku uskutečnění transakce mezi podnikatelem a zákazníkem, jak hotovostní nebo bezhotovostní, Vaše elektronická pokladna odešle přes internet zprávu finanční správě. Ten následně pošle podnikateli zpátky speciální vygenerovaný kód, který se projeví na účtence vydané zákazníkovi pomocí EET Pokladny. EET uctenka

Je to jednoduché, jen si každý podnik musí pořídit elektronickou pokladnu co tohle všechno umí a je klid. Tedy-musí být připojená k internetu, musíte VY být přihlášeni  do systému EET a pokladna musí být propojena s tiskárnou, aby mohla tisknout účtenky s tím specialním kódem. Jak vybrat pokladnu jsme pro Vás napsali v předchozím článku.

Mimochodem, díky zavedení systému EET, DPH u stravovacích služeb snížilo z 21% na 15.

Jak vůbec začít elektronicky evidovat a přihlásit se do systému EET jsme si už popsali v našem článku.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *